Kategorie
Odcinek podcastu

006 Grafika kompuerowa

O grafice komputerowej, swoich początkach, inspiracjach i doświadczeniu w tym temacie opowie nam Mateusz Staniszew – grafik generalista z wieloletnim doświadczeniem w produkcjach TV, pasjonat grafiki, programowania oraz retro komputerów.

Tematy poruszane w odcinku:

  • Początek przygody z komputerami.
  • Fascynacja grafiką komputerową.
  • Czy studia na politechnice coś dają?
  • Grafik, czy programista?
  • Historia wizualizacji 3d zamku w Pińczowie.
  • Jakie kompetencje powinien posiadać grafik?
  • Od czego zacząć przygodę z grafiką?
  • Czy po ponad dekadzie siedzenia w grafice i animacji, to może nadal kręcić?
  • Narzędzia informatyczne /programy które są lub mogą być pomocne?
  • Książki, publikacje, strony rozszerzające temat grafiki komputerowej.
  • Co powoduje dyskomfort u informatyka/programisty?

Linki

Strona z portfolio Mateusza – http://www.mateuszstaniszew.pl/

Fotorealistyczna wizualizacja nieistniejącego już zamku w Pińczowie – http://zamekpinczow.pl/

Kanały związane z grafiką:

3dEx (m.in. stylizowane obiekty 3d)

REM118 (m.in. stylizowane obiekty 3d)

Arrimus 3D (rózne techniki modelowania, głownie poly)

Allan McKay (podcasty związane z grafiką w branży filmowej, efekty specjalne, tutoriale)

Kanały związane z programowaniem:

ChiliTomatoNoodle (C++, DX, techniki, triki itp)

javidx9 (algorytmy i techniki zwiazane z grafiką i grami, na przykąłdzie enginu 2d)

The Cherno (projektowanie silnika 3d, rózne aspekty C++, triki, lekcje)

David Rousset (zestaw tutoriali, pokzaujacych tworzenie softwarowego silnika 3d

KK/Altair (kanał polskiego programisty tzw. demo sceny, tworzący klon Dooma na Amige 500)

Muzyka użyta w podcaście: „90’s Rock Style” by monkeyman535 z serwisu freesound.org

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *